جراحی اسلیو معده چیست.

جراحی اسلیو معده چیست.

شما می دانید جراحی اسلیو معده چیست. در زیر توضیحات کامل این عملیات را ارائه می دهیم.

آستین معده یا گاسترکتومی

جراحی اسلیو معده عملی است که در آن معده منقبض می شود. جراحی اسلیو معده برای افراد چاق مناسب است. کاهش می دهد. به طور کلی ، در بین همه جراحی های بای پس معده ، آستین معده به دلیل کم اشتهایی در بین افراد چاق از محبوبیت کمتری برخوردار است. این روش به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. یعنی چندین برش کوچک در ناحیه شکم ایجاد می شود و ابزارهایی قرار می گیرد ، قسمت فوقانی معده که فوندوس نامیده می شود با انجام عمل جراحی روی آستین معده برداشته می شود. بخش فوندوس هورمونی به نام گرلین تولید و ترشح می کند. عملکرد این هورمون ارسال پیام گرسنگی به مغز و کنترل اشتها است. در حین جراحی اسلیو 75 تا 80 درصد معده برداشته می شود. و مقدار غذایی را که فرد می تواند بخورد محدود می کند. قسمتهایی که در حین عمل برداشته نمی شوند شامل لوله باریک و قسمت بزرگی از معده و اتصالات آن است که آنترال و پیلور نامیده می شود تا در هضم یا هضم غذا مشکلی ایجاد نکند.

افرادی که می توانند جراحی اسلیو معده انجام دهند

به طور کلی افراد چاق برای این روش اولویت دارند. برای انجام این عمل ، وزن بدن یا BMI باید برابر 40 یا بالاتر باشد ، یعنی. فرد مبتلا به چاقی شدید افرادی که BMI آنها بین 35 تا 39 است ، یعنی. با چاقی ، با مشکلاتی مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا روبرو شوید.

همچنین لازم به ذکر است افرادی که از اجسام کوچک استفاده می کنند یا شیرینی زیاد می خورند ، برای جراحی اسلیو معده اصلا مناسب نیستند و بهتر است سایر روش های کاهش وزن را انجام دهند.

resource: 

https://blogs.cornell.edu/energysciencenews/2021/10/06/sleeve_surgery/

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی